Styret har etablert et nyhetsbrev for beboere slik at det skal bli enklere å holde seg oppdatert på nyheter fra Styret.
Du melder deg på nyhetsbrevet ved å fylle ut skjemaet under.
Styret har etablert et nyhetsbrev for beboere slik at det skal bli enklere å holde seg oppdatert på nyheter fra Styret.
Du melder deg på nyhetsbrevet ved å fylle ut skjemaet under.
I forbindelse med balkogprosjektet må vi dessverre midlertidig fjerne all sykkelparkering ute i bakgården. Beboere må sommeren 2018 benytte sykkelparkeringen i kjelleren mellom oppgang 29 A og 29 B og i kjelleren i 31 C.
For å frigjøre plass i kjelleren vil vi gjennomføre en opprydding av gamle sykler i forkant av dugnaden 5. mai.
Alle beboere har fått utdelt en merkelapp i sin postkasse. Denne må henges på din sykkel i sykkelboden innen 3. mai. Dersom du har flere sykler må du selv lage en lapp til å merke sykkelen med.
Alle sykler som ikke er tydelig merket med eiers navn, oppgang og kontaktinfo vil bli fjernet fra sykkelbodene av vaktmester fredag 4. mai.
Sykler som ikke er fjernet fra bakgården fredag 4. mai vil bli fjernet og kastet av vaktmester.
Ved spm: Kontakt styret@bentsebrugata.no
Under generalforsamlingen 11. April ble det gitt følgende informasjon om balkongprosjektet.
Vi har mottatt igangsettelsestillatelse som betyr at vi har fått alle de formelle godkjenningen vi trenger for å starte byggearbeidene.
Anbudskonkurransen WSP har gjennomført ble avsluttet med at styret valgte Viking Entrepenør til å gjennomføre byggeprosjektet. Kontrakten med entrepenøren er i disse dager til gjennomlesning hos jurist.
Så snart kontrakten er undertegnet vil entrepenøren starte opp med å rigge til anleggsplassen i bakgården. Entrepenøren vil trenge mye av arealene i bakgården sommener 2018.
Vi henstiller derfor alle beboere allerede nå om å fjerne sykler fra bakgården og benytte sykkelparkeringen i kjelleren i 29 og 31C.
Arbeider i leiligheter
Entrepenøren vil trenge adgang til alle leilighetene tre ganger:
Arbeidene vil skje oppgang for oppgang og entrepenøren vil varsle med lapper på døren om når de skal inn i din leilighet. Styret vil også prøve å får varslet dette via SMS og nettsider.
Før entrepenøren skal inn i din leilighet for å bytte vinduer må du rydde unne alt minimum 1 meter fra vinduet. Du som beboer må dekke til eventuelle møbler du ønsker at ikke skal bli utsatt for støv.
Beboere skal ikke dekke til gulv! Entrepenøren vil legge ut gulvdekke der de trenger å gå som tilfredstiller deres krav til HMS.
Før entrepenøren starter arbeidene i leiligheten vil den bli avfotografert.
Praktisk om byggeperioden.
Arbeidene på fasaden vil bli gjort etappevis. Dette betyr at ingen av leilighetene vil få stillaser foran seg gjennom hele byggeperioden.
Styret kommer tilbake med informasjon om hvor det vil bli arbeidet når, så snart planen for dette er lagt.
Hele byggeperioden er planlagt å ta 200 dager med oppstart fra 1. mai. Arbeidene vil foregå alle hverdager mellom 07.00 og 18.00.
Alle arbeidere på anlegget vil være legitimert med grønne eller røde adgangskort som skal være godt synlige.
Spørsmål om byggearbeidene skal rettes til styret via styret@bentsebrugata.no. Ikke til byggeleder eller arbeidere.
Tilvalg
Det vil være mulig å velge om man vil bytte ut sin gamle radiator med en ny. Styret kommer tilbake med mer info om priser på dette innen kort tid.
Ordinær generalforsamling ble gjennomført 11. April
Protokollen fra generalforsamlingen finner du her:
Styret minner om borettslagets generalforsamling som finner sted onsdag 11. april kl 18.00 i Sagene Samfunnshus.
Innkalling er sendt til alle beboere pr post.
Innkallingen finnes også her: 6099 Bentsebrugt. 29 31 BL
I tillegg til sakene nevnt i innkalling vil det bli gitt informasjon om videre prosess i balkongprosjektet. En representant fra den valgte entrepenøren vil delta og gi informasjon om den videre prosessen.
Prosessen med å velge entrepenøren som skal bygge har tatt litt lenger tid enn antatt, men dette ble klart like før påske. Etter ferien kan vi si mer om tidspunktene for oppstart. Vi legger ut mer info her så snart vi har den. Informasjon om lånefinansieringa kan dere lese om i sakspapirene som kommer i forkant av generalforsamlingen som skal være onsdag 11. april kl 18:00 på Sagene samfunnshus.
Natt til lørdag 3. mars i tidsrommet 04.00-04.30 ble en person utsatt for et grovt ran innenfor gitterporten til portrommet/bakgården i Bentsebrugata 29/31
Politiet ser meget alvorlig på saken, og er interessert i tips og observasjoner fra beboere forut og etter hendelsen som kan være av interesse for etterforskningen.
Tips kan sendes på epost til: siri.lund.lovsland@politiet.no, eller ved å kontakte Ransgruppa ved Enhet Sentrum direkte på telefon 48998294.
Styret understreker at alle tips og observasjoner må meldes direkte til politiet.
Dugnad i vår blir lørdag 5. mai. Vi planlegger å fjerne ubrukte sykler i år. Generalforsamlig skal vi ha onsdag 11. april kl 18:00 på Sagene samfunnshus. Papirer med innkalling er på vei i posten.
På generalforsamlingen som er den 11. april skal det velges styre,og vi trenger noen flere som kan være med. Formannen og deler av styret fortsetter. Er du en som kan tenke deg å være med eller har du forslag om noen andre av andelseierne som kan? Meld ifra til Håkon i valgkommitéen på haakonls@gmail.com
Prosjektet med å bygge balkonger og skifte vinduer i borettslaget har nå vært ute på andbud. Når vi har valgt en entreprenør vil de praktiske detaljene falle mer på plass. Som tegningene i tidligere innlegg viser får de som nå har brannbalkonger mot Bjølsen skole en lang balkongtype (ulike lengder) med en dybde på 1,2 m. De fleste andre får balkonger med målene 1,2m X 2,5m – der det nå er franske dører i 31 D får balkongene også disse målene men med et litt annet utseende. Førsteetasjen mot Gjøvikgata får balkonger med mål 0,7m x 2,5m. Førsteetasjen mot bakgården og leilighetene som ligger rett over karnappet ved Nøstebarn får ikke balkonger. Alle får nye vinduer. Dere kan velge å skifte ut radiatorer – de aktuelle andelseierne betaler i så fall dette. Nærmere informasjon kommer.