Oppdatering om porttelefonen – Sjekk at ringenummeret til din leilighet stemmer!

Den siste tiden har Styrt jobbet med å utbedre forhold rundt callinganlegget som flere beboere har tatt kontakt om. Oppsummert er det tre hovedproblemer med anlegget, hvor vi per dags dato har lykte med å løse to av de:

  1. Svært mange beboere kjenner ikke til hvilket ringenummer man skal bruke til sin leilighet. Bakgrunnen for dette er at det aldri ble utarbeidet en liste over hvilke ringenummere (tall mellom 1 og 160) og hvilke leilighetsnummere (det nummeret du har på din dør) som hører sammen. Styret har basert på svarene som kom inn via spørreundersøkelsen i sommer konstruert det vi tror er en korrekt liste.

    Den finnes her.

    Vi ber ALLE andelshavere om å teste sitt ringenummer og melde fra dersom dette ikke stemmer. Denne listen vil etter hvert bli slått opp ved siden av porttelefonene ved porten og hver oppgang.
  2. Mange opplever at de har feil navn knyttet til sitt ringenummer. Dette skyldes at vi har hatt for dårlige rutiner med å bytte navn når nye har flytter inn. Situasjonen i dag er at det omsettes leiligheter i borettslaget i et høyt tempo, og det fremstår som uhensiktsmessig mye jobb å vedlikeholde en navneliste. Styret har derfor besluttet å erstatte dagens navneliste med en liste over hvilket ringenummer som hører til hvilket leilighetsnummer. Dette vil bli effektuert før jul. Beboere som måtte ha innspill til dette kan ta kontakt med styret pr epost.
  3. Anlegget fungerer svært dårlig for mange beboere i oppgang 29 A. Styret gjennomført en befaring med Akers Lås og identifisert problemer med strømtilførselen. Deler er bestilt og vi forsøke å få byttet dette så raskt som mulig, men det er noe leveringstid på dette. Styret vil komme med en oppdatering på dette arbeidet innen midten av november.