Alle innlegg av Tom Andre Mygland

Tider for montering av brannvarslingsanlegg i leiligheter i 29 A og 29 B – Arbeid starter mandag 18. august.

Under følger en oversikt over når arbeidet med å montere røykvarsler inne i leilighetene skal gjøres. Alle beboere må være hjemme i dette tidsrommet for å gi montørene tilgang til leiligheten, eller avtale med en nabo som kan låse opp. Du kan også levere nøkkel via styret dersom du ikke kan være hjemme.
Ta da kontakt med styret via Vibbo.

18.08.25

Leilighetsnummer Dato Kl 08.00-10.30 Kl:09.30-12.00 Kl:10.30-13.00 Kl:12.00-14.30 Kl: 13.30-16.00
106 18.08.25 x        
107 18.08.25 x        
108 18.08.25   x      
109 18.08.25   x      
110 18.08.25     x    
112 18.08.25     x    
113 18.08.25       X  
114 18.08.25       x  
115 18.08.25         x
116 18.08.25         x

 

 

 

 

 

 

 

 

19.08.25

Leilighetsnummer Dato Kl 08.00-10.30 Kl:09.30-12.00 Kl:10.30-13.00 Kl:12.00-14.30 Kl: 13.30-16.00
117 19.08.25 X        
118 19.08.25 X        
119 19.08.25   X      
120 19.08.25   x      
121 19.08.25     X    
200 19.08.25     X    
201 19.08.25       X  
202 19.08.25       X  
203 19.08.25         X
204 19.08.25         X

 

20.08.25

Leilighetsnummer Dato Kl 08.00-10.30 Kl:09.30-12.00 Kl:10.30-13.00 Kl:12.00-14.30 Kl: 13.30-16.00
205 20.08.25 X        
206 20.08.25 X        
207 20.08.25   X      
208 20.08.25   X      
209 20.08.25     X    
210 20.08.25     x    
211 20.08.25       X  
212 20.08.25       x  
213 20.08.25         X
214 20.08.25         x

 

21.08.25

Leilighetsnummer Dato Kl 08.00-10.30 Kl:09.30-12.00 Kl:10.30-13.00 Kl:12.00-14.30 Kl: 13.30-16.00
215 21.08.25 X        
216 21.08.25 X        
217 21.08.25   X      
218 21.08.25   X      
219 21.08.25     X    
220 21.08.25     x    
221 21.08.25       X  
301 21.08.25       X  
302 21.08.25         X
303 21.08.25         X

 

22.08.25

Leilighetsnummer Dato Kl 08.00-10.30 Kl:09.30-12.00 Kl:10.30-13.00 Kl:12.00-14.30 Kl: 13.30-16.00
304 22.08.25 X        
305 22.08.25 X        
306 22.08.25   X      
307 22.08.25   X      
308 22.08.25     X    
309 22.08.25     x    
310 22.08.25       X  
311 22.08.25       X  
312 22.08.25         X
313 22.08.25         X

 

25.08.25

Leilighetsnummer Dato Kl 08.00-10.30 Kl:09.30-12.00 Kl:10.30-13.00 Kl:12.00-14.30 Kl: 13.30-16.00
314 25.08.25 X        
315 25.08.25 x        
316 25.08.25   X      
317 25.08.25   x      
318 25.08.25     X    
319 25.08.25     x    
320 25.08.25       X  
321 25.08.25       X  
400 25.08.25         X
401 25.08.25         X

 

26.08.25

Leilighetsnummer Dato Kl 08.00-10.30 Kl:09.30-12.00 Kl:10.30-13.00 Kl:12.00-14.30 Kl: 13.30-16.00
402 26.08.25 X        
403 26.08.25 X        
404 26.08.25   X      
405 26.08.25   X      
406 26.08.25     X    
407 26.08.25     X    
408 26.08.25       X  
409 26.08.25       X  
410 26.08.25         X
411 26.08.25         x

 

27.08.25

Leilighetsnummer Dato Kl 08.00-10.30 Kl:09.30-12.00 Kl:10.30-13.00 Kl:12.00-14.30 Kl: 13.30-16.00
412 27.08.25 X        
413 27.08.25 X        
414 27.08.25   X      
415 27.08.25   X      
416 27.08.25     X    
417 27.08.25     X    
418 27.08.25       X  
419 27.08.25       X  
420 27.08.25         X
421 27.08.25         x

 

28.08.25

Leilighetsnummer Dato Kl 08.00-10.30 Kl:09.30-12.00 Kl:10.30-13.00 Kl:12.00-14.30 Kl: 13.30-16.00
500 28.08.25 X       X
501 28.08.25 X       X
502 28.08.25   x      
503 28.08.25   x      
504 28.08.25     x    
505 28.08.25     x    
506 28.08.25       x  
507 28.08.25       x  
508 28.08.25         x
509 28.08.25         x

 

29.08.25

Leilighetsnummer Dato Kl 08.00-10.30 Kl:09.30-12.00 Kl:10.30-13.00 Kl:12.00-14.30 Kl: 13.30-16.00
510 29.08.25 x        
511 29.08.25 x        
512 29.08.25   x      
513 29.08.25   x      
514 29.08.25     x    
515 29.08.25     x    
516 29.08.25       x  
517 29.08.25       x  
518 29.08.25         x
519 29.08.25         x

 

01.09.25

Leilighetsnummer Dato Kl 08.00-10.30 Kl:09.30-12.00 Kl:10.30-13.00 Kl:12.00-14.30 Kl: 13.30-16.00
520 01.09.25

 

x        
521 01.09.25

 

x        

Vil du sitte i styret i borettslaget?

På generalforsamlingen tirsdag 27. mai 2025 vil følgende tillitsverv være på valg:

  • styreleder

  • 4 styremedlemmer

  • 1 varamedlem

  • medlem i valgkomitén

Styrearbeidet omfatter blant annet:

  • Bidra til at det blir trivelig å bo i borettslaget

  • Ansvar for å bidra til hensiktsmessig drift

  • Bidra til god informasjon til andelseiere og beboere

  • Svare på spørsmål fra beboere

  • Planlegge og bidra til gjennomføring av to årlige dugnader

  • Jobbe med små og store prosjekter knyttet til oppgraderinger, vedlikehold og oppfølging av våre bygninger, næringseiendommer og fellesarealer

  • Oppfølging av leverandører som vaktmestere, vektere, forretningsfører osv.

  • Oppfølging av borettslagets HMS-arbeid

  • Ca. ett styremøte i måneden

Alle andelshavere som ønsker å være med å påvirke hvordan vi har det i borettslaget oppfordres til å stille til valg. Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper. Men alle med økonomisk, juridisk eller byggteknisk kompetanse eller erfaring av alle former er svært velkomne til å stille til valg.

Å sitte i et borettslagsstyre er en fin erfaring å ha på CV-en. Du får være med å gjøre borettslaget til et bra sted å bo, og du blir godt kjent med naboene dine. Styrearbeidet er honorert.

Har du spørsmål til hva styrearbeidet omfatter kan du ta kontakt med valgkomiteen eller med styreleder Tom Andre Mygland: tomandre.mygland@gmail.com, tlf: 454 24 439.

Du melder ditt kandidatur ved å varsle valgkomiteen på e-post adne.feiring@gmail.com innen søndag 25. mai.

Valgkomité: Ådne Feiring, i 31D,
adne.feiring@gmail, tlf: 950 51 559

Dugnad onsdag 23. april

Årets vårdugnad blir onsdag 23. april kl. 18:00 og vil vare 1-2 timer.

Under dugnaden vil alle fellesarealer på loft og i kjeller bli tømt for hensatte eiendeler. Pass på at du ikke har hensatt noe som ikke skal kastes. Vi oppfordrer alle til å bruke containerne som står i Gjøvikgata utenfor Bjølsen Legesenter til å bli kvitt ditt skrot.

Under dugnaden vil vi kjøre maskinrens i alle vaskemaskinene slik at vaskerommene r stengt i dette tidsrommet. 

Alle som deltar på dugnaden får 500 kr tilbake via felleskostnadene.

Ta gjerne kontakt du har forslag til noe konkret du mener burde bli gjort på dugnaden (spesielt om noe må kjøpes inn). Kontakt styret via Vibbo.

ORDINÆR GENERALFORSAMLING FOR 2025 BLIR onsdag 27. mai – FRIST FOR Å SENDE INN SAKER 27. april

Til andelseierne i Bentsebrugt. 29/31 B/L

Ordinær generalforsamling 2025

Det vises til borettslagslovens § 7-4: ”Laget skal halde ordinær generalforsamling innan utgangen av juni kvart år. Styret skal på førehand varsle alle andelseigarar med kjend adresse om dato for møtet og om siste frist for innlevering av saker som nokon ønskjer skal takast opp”.

Bentsebrugt. 29/31 B/L avholder ordinær generalforsamling tirsdag 27. mai  kl. 18:00 i Sagene Samfunnshus ( Kristiansands gate 2, 0463 Oslo)

Forslag som andelseier ønsker behandlet av generalforsamlingen må være mottatt av styret per epost senest søndag 27. april 2025 kl 23.59

For å sikre en effektiv og god behandling av saker som ønskes behandlet av generalforsamlingen må det:

  • gå klart frem at saken ønskes behandlet av generalforsamlingen
  • formuleres et konkret forslag til vedtak som det kan stemmes over

Forslagsstiller anbefales å oppgi kontaktinformasjon (mobil/e-post) for eventuelle avklaringer/spørsmål knyttet til forslaget.

Forslag sendes til Styreleder i Bentsebrugt. 29/31 B/L: Tom Andre Hjelseth Mygland pr epost – styret@bentsebrugata.no

Hilsen
Bentsebrugt. 29/31 B/L

Styret

Reduksjon i felleskostnadene fra 1. februar

Styret har vedtatt borettslagets budsjett for 2025 hvor vi har funnet rom for å redusere felleskostnadene (linje 1 på fakturaen) med 9 % fra 1. februar.

Reduksjonen skyldes hovedsakelig besparelser til energi som følge av det nye bergvarmeanlegg som ble satt i drift i oktober. Samt fokuset styret har hatt gjennom 2024 på å reforhandle avtaler og redusere kostnader.

Månedskostnaden for internett er også redusert fra 174 til 164 fra 1. januar ettersom avtalen med Global Connect er blitt reforhandlet.

Merking av boder på loft og i kjeller i 31 A -E

Under dugnaden i dag så vil det bli hengt en pose med to små merkelapper på alle dørene i 31 A-E. Vi ber om at alle beboere benytter disse til å merke bodene side på loft og i kjeller.

Styret må fra tid til annen komme i kontakt med eiere av boder for å slippe til håndverkere, avklare om det har vært innbrudd etc. Derfor har vi besluttet at alle boder skal merkes med leilighetsnummer.

På loftsboden ber vi om at lappen festes på ståltappen øverst på døren:

På kjellerdøren ber vi om at den festes midt på døren.

Ta kontak med styret via Vibbo ved spm

Dugnad lørdag 21. september

Årets høstdugnad blir lørdag 21. september kl. 11:00 og vil vare 1-2 timer.

Under dugnaden vil alle fellesarealer på loft og i kjeller bli tømt for hensatte eiendeler. Pass på at du ikke har hensatt noe som ikke skal kastes. Vi oppfordrer alle til å bruke containerne som står i Gjøvikgata utenfor Bjølsen Legesenter til å bli kvitt ditt skrot.

Under dugnaden vil vi kjøre maskinrens i alle vaskemaskinene slik at vaskerommene r stengt i dette tidsrommet. 

Alle som deltar på dugnaden får 500 kr tilbake via felleskostnadene.

Ta gjerne kontakt du har forslag til noe konkret du mener burde bli gjort på dugnaden (spesielt om noe må kjøpes inn). Kontakt styret via Vibbo.

Etter dugnaden blir det enkel servering. Så vi håper du kommer for en hyggelig formiddag med enkelt arbeid.

Infom om endring av husleie fra 1. juli og 1. august

Som informert om i styret beretning så har borettslaget hatt stram likviditet grunnet økte kostnader denne våren. Styret har derfor jobbet med med å styrke borettslagets likviditet ved å forlenge løpetiden på lån, få inn nye næringsgleietakere og redusere kostnader. Det er imidlertid også nødvendig å justere opp felleskostnadene fra 1. august 2024.

Følgende endringer i husleien vil bli gjennomført:

  1. Borettslaget har forlenget løpetiden på Husbanklånet som kreves inn via kategorien/ linjen “Bad”” på fakturaen. Denne linjen vil bli redusert med 344 kr (fra 953 til 609) på fakturaen for 1 juni. Dette skyldes at vi har forlenget løpetiden på lånet.

  2. Borettslaget har økt felleskostnadene som kreves inn via linje 1 på fakturaen med 20 % fra 1. august. 

Summen av disse endringene og hva man vil betale i total husleie vil slå ut litt ulikt avhengig av hvor stor din leilighet er.

For de mindre leilighetene i 29 A og B (som er rundt 20 m2) har styret beregnet at summen av endringene beskrevet over vil gjøre at den totale husleien vil gå ned med ca 2 % (august sammenlignet mot juni). For de større leilighetene vil det bli en økning ettersom kategorien bad utgjør en mindre andel av den totale husleien. For en leilighet i oppgang D på 56 m2 er det estimert at den totale husleien vil øke med 5 % fra 1. August. (August sammenlignet mot juni).

Merk: De andelshaverne som deltok på dugnaden vil i tillegg få utbetalt 500 kroner på fakturaen for august. 

Om du lurer på hvordan denne endringen vil påvirke din leilighet så kan du finne din faktura via Vibbo: https://vibbo.no/bentsebrugt-2931/min-bolig