Her kommer info om bytte av bredbåndsleverandør det er viktig at alle beboere setter seg inn i! 1. oktober vil vi bytte internett og TV leverandør fra Telenor til Homenet. Som tidligere informert så vil det bli lagt inn en 500 megabit linje som del av felleskostnadene, mens TV blir et valgfritt tilleggsprodukt som den enkelte beboer bestiller direkte fra Homenet,
I denne prosessen er det 3 viktige ting alle beboere må gjøre:
1 – Velge produktpakke fra Homenet før 25.10
I neste uke vil alle andelshavere få tilsendt informasjon om hvordan man velger produktpakke fra Homenet. Alle beboere må fylle ut denne. Dersom du kun ønsker internett velger du dette. Man kan kjøpe og avslutte TV og eventuelle andre tilleggsprodukter når som helst. Ta kontakt med Homenet sin kundeservice om du har spørsmål om valg eller produkter. De kan kontaktes både pr epost chat og telefon.
Du kan allerede nå gå inn og velge din din produktpakke: homenet.no/bentsebrugt29
Merk: I bestillingen må du fylle ut leilighetens h-nummer:
H-nummeret er ikke det samme som leilighetsnummeret som er skrevet utenpå alle dørene. H-nummer finner du enten inne i dørkarmen eller ved å følge denne oppskriften:
A. Gå til https://vibbo.no/ bentsebrugt-2931/min-bolig og finn ditt andelsnummer.
B. Gå til https://seeiendom. kartverket.no/ søk opp din adresse (eks Bentsebrugata 29 A), trykk på borettslagsandeler og finn ditt andelsnummer i listen. Til høyre for andelsnummer finner du ditt h-nummer som eks er h0403.
Du kan lese mer om h-nummer her: https://www.kartverket. no/eiendom/adressering/finn- bruksenhetsnummer-bolignummer
2- Følg med på informsajon fra Bracom om dato for installasjon i din leilighet.
Bracom skal på vegne av Homnet bytte router og utstyr i alle leiligheter. Arbeidet inne i leilighetene vil foregå i uke 35, 36 og 37.
Bracom har sendt oss denne informasjonen om hvordan dette gjennomføres:
Fiberutbygging i Borettslaget Bentsebrugt.
Hei!
På vegne av Home_Net skal vi i BraCom bygge ut fibernett i Borettslaget
Bentesbrugt. fra uke 32/33 og utover august/september. Det kan forekomme
noe støy i disse ukene. Om dette er til mye bry så ta kontakt med prosjektleder
Helene Silseth på tlf.: 458 84 063 eller e-post: helene.silseth@bracom.no
I den sammenheng skal vi også utføre installasjoner til hver enkelt leilighet. For
å utføre denne installasjonen trenger vi å komme inn i hver leilighet. Hver
beboer må være hjemme på oppsatt tid, eventuelt kan andre åpne for deg.
Installasjonene vil foregå så snart alt kabelarbeid er ferdig i september, og du
vil få en SMS med oppsatt tid. Om du ikke har mulighet til å være hjemme på
det oppsatte tidspunktet, svar NEI på denne. Vi håper at dere er fleksible mtp.
oppsatt tid slik at vi får utført alle installasjoner i samme tidsrom.
Om du ikke skal åpne døra selv, send oss kontaktinfo på personen som åpner
for deg til kundeservice@bracom.no
English version:
Hello!
On behalf of Home_Net, BraCom will construct fiber network in Borettslaget
Bentsebrugt. from week 32/33 until the end of August/beginning of
September. There may be some noise in this period. If this is too bothering,
contact the project leader Helene Silseth at tel.: 458 84 063 or e-mail:
helene.silseth@bracom.no
We will also be doing installations to each apartment. To be able to do the
installation, we need access to each apartment. Each resident must be home at
the assigned time, or someone can open your apartment for you. The
installations will take place as soon as the cabling work is done in September,
and you will receive an SMS with your assigned time. If you are not able to be
home at the assigned time, answer NEI to the SMS. We hope that you are
flexible regarding your assigned time in order for us to complete all of the
installations in the same period of time.
If you are not opening the door yourself, send us the contact information of the
person opening the door for you to kundeservice@bracom.no
3 – Returner utstyret du har i leiligheten til Telenor etter 1.10
Avtalen vår med Telenor er sagt opp med 1.10. Etter denne datoen skal du returnere router og TV boks du har i leiligheten i dag til Telenor. Alle beboere har fått tilsendt en fraktetikett pr post som skal benyttes til dette. Ta kontakt med Telenor kundeservice dersom du har spørsmål om dette.
NB: Oppsigelsesdatoen hos Telenor var opprinnelig 1. august, men denne er blitt flyttet da prosessen med å velge leverandør tok lengre tid enn planlagt. Dette har ført til at noe av kommunikasjonen fra Telenor har hatt feil oppsigelsesdato. Ta kontakt med Telenor kundeservice dersom det er spørsmpl om dette eller om du opplever forstyrrelser på din TV eller internet før 1.10.
Endring av husleie fra 1. oktober
Følgende endringer vil bli gjort i husleien i forbindelse med byttet.
- Kateogorien TV fjernes (317,- kr pr mnd) fra 1. oktober.
- Kategorien bredbånd settes til 0,- i oktober og november pga en oppstartsrabatt via har fått av Homenet.
- Kategorien TV justeres til 174,- pr måned fra 1. desember.
Du finne oversikt over din faktura på Vibbo.no.